Special Report w/ Bret Baier – Wednesday, October 6

On today’s episode of ‘Special Report’, Mike Emanuel delves into backlash again Biden DOJ over plan to target parents for school board security. John Kerry, the presidential climate ambassador says Biden didn’t know about France.

A report from Reuters reveals how AT&T played a major role in creating and funding the conservative news network One America News (OAN).

The report details how the telecommunications giant helped created OAN because they allegedly wanted a “conservative network,” according to OAN founder and chief executive Robert Herring Sr.

NATE SILVER’S FIVERTHIRTYEIGHT SOUNDS ALARM ON BIDEN’S POLLING: IT ‘ISN’T BOUNCING BACK’ AD WE EXPECTED

“They told us they wanted a conservative network,” Herring testified in court. They only had Fox News and seven other news outlets on the opposite [leftwing]. Herring testified in court that they did not have a conservative network. “When they told me that, I leapt to the task and made one.”

The court testimony was in regards to a former OAN employee who filed a labor lawsuit against the network. Among those who testified was an OAN accountant who said that AT&T provides ninety percent of OAN’s revenue and if AT&T had not bought DirectTV in 2015, OAN’s value “would be zero.”

AT&T spokesman Jim Greer denied to comment on the relationship between OAN and AT&T but said the company looks to provide a diverse variety of content for customers.

“We have always sought to provide a wide variety of content and programming that would be of interest to customers, and do not dictate or control programming on channels we carry,” Greer said. Greer stated that any suggestion to the contrary is false. “

BIDEN WILL BE ‘NO HELP TO DEMOCRATS AHEAD OF ELECTIONS: ‘THE FIVE’

AT&T released a statement after Reuters published their report, stating that it has “never had a financial interest in OAN’s success and does not ‘fund’ OAN. “

In response for comment, a spokesperson for AT&T sent Fox News the same statement.

“AT&T has never had a financial interest in OAN’s success and does not ‘fund’ OAN. “OAN sued DIRECTV after AT&T bought DIRECTV. We refused to allow OAN on the platform when AT&T acquired DIRECTV,” reads the statement. “Four years back, DIRECTV entered into a commercial carriage deal with OAN. This agreement is similar to what it did with other hundreds of channels, and OAN’s with other providers who carry its programming. DIRECTV provides a broad range of programming including news channels offering a diverse viewpoint, however, it doesn’t control or dictate the programming. It is not possible to suggest otherwise. DIRECTV will decide whether or not to renew the carriage arrangement after it expires. DIRECTV is a separate entity from AT&T. “

However, Reuters noted court filings provided by Herring suggested monthly fees adding up to $57 million as part of a deal with AT&T. Although the company denied that this number was accurate, it did not provide any further information.

Herring allegedly maintained a relationship with AT&T since 2006. Some details of the relationship were made available through a 2019 court deposition unrelated to AT&T. Herring explained the motivations for OAN in detail.

CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP

“To make money, number one,” Herring said. Number two is the fact that AT&T said they desired a conservative network. “

“So,” the lawyer said, “AT&T kind of dictated the kind of network that they wanted. You jumped at the chance because it was available. “

“Yes, sir,” Herring replied.